oerang oetans in bohorok

26 maart 2013 - Medan, Indonesië

Vanmorgen al om 7.30 vertrokken naar Bohorok. Onderweg kwamen we langs een palmolie plantage . Hier worden grote vruchten uit de palmboom gehaald Er word olie en cosmetica uit de bessen geperst. Daarna verder naar Bohorok, hier is een natuurreservaat. Het was een palmolie hele klim door de jungle op zoek naar oerang oetangs . Ze zijn hier niet op een vaste plek maar je wandelt door de de de jungle tot je ze tegenkomt.eerst zagen we een martabak aap.de klim werd steeds zwaarder. Er waren jonge mannen uit het dorp mee gelopen die je vast hielden en ondersteunen als het pad te moeilijk werd om te bewandelen. Overal lijnen, krekels, maar geen oerang oetangs. Toen we helemaal bez ert en uitgeput bij de voederplaats aankwamen zag de gids de apen. Eerst een kleintje daarna een moeder aap met een jonge aan haar buik.door de bananen te geven konden we heel dichtbij komen en aanraken. Toen de bananen op waren moesten we meteen snel weglopen omdat de oerang oetangs dan vervelend konden gaan doen. Een hele speciale ervaring om in de jungle te zijn en dan deze dieren los te zien rondlopen. Toen we net terug waren bij de bus barstte er hevig onweer los . Dat was na al die hitte,34 graden , een tropische verrassing.

1. Je-zus:
    25 maart 2013
    Bij ons was het vandaag ook zwaar ik voel bijna mijn voeten niet meer maar er waren helaas geen jonge mannen die me ondersteunde alleen oude die ik moest ondersteunen. Ben wel benieuwd naar foto's hiervan krijgen we die pas op het laatst te zien?