malang indonesiew

8 april 2013 - Magelang, Indonesië

We hebben weer verbinding en tijd dus hier vervolg verhaal .
De Borobudor was een geweldige ervaring. De boeddha mocht je niet aanraken waar dan kwam er slijtage . Vele stoepa zat trouwens geen boeddha meer in.het was een37 graden maar we zijn toch tot de top gegaan .er liepen veel verkopers die je bleven achter volgen met hun prullaria. De volgende morgen zijn we naar een sigaren fabriek geweest waar handmatig sigaren worden gerold door vrouwen. Er was nog niet veel actie omdat de bladeren nog niet binnen waren ze zitten dan op hun gemak te wachten ze werken niet per uur maar per aantal . We hebben zelf ook sigaren gemaakt en enkele meegenomen voor thuis .paleis van de sultan was niets aan. Vervolgens 2 batikfabriekjes bezocht. Een waar ze met de hand deden en een met stempels .
De volgende dag was een vrije dag. We zijn met 5 personen met een lokale gids gaan fietsen in zijn dorp,waar we met de bus naar toe werden gebracht . We kregen ieder een oude simplex fiets met een grote lamp en ijzeren handremmen ,maar fietste prima. E eerst door het dorp, de mensen hadden een huis met bed op degrond , of eigenlijk was het gewoon een vloerkleed . Een gemetseld stoof met een pan erboven was de keuken .sommige hadden nog enkele stoelen. Deze mensen zijn erg gastvrij .beleven als gemeenschap met wat de natuur bied. Bananen en panama groeit hier gewoon langs de weg ik had diarree,er werd wat blad geplukt om op te kauwen en weg was de diarree. De hele groep was al aan de beurt geweest, ik als laatste, maar dat was dus snel over. We nemen elke dag reepjes, tandarts en shampo mee uit het hotel en delen dit uit aan de plaatselijke bevolking.ze zijn er erg blij mee. Zo ook de mensen uit dit dorp. We hebben temple gemaakt, wol gespannen,stof gewreven ineen paar hebben nog mee rijst geoogst. Ik was toen bevangen door de hitte en moest het even rustig aan doen. Vervolgens verder gefietst dwars door de bijstellen. Je maakt de bevolking dan van erg dichtbij mee. Een dag later de ramadan tempel bezocht, ook erg indrukwekkend. Vervolgens werden we door becak rijders naar een restaurant gebracht. Een heel oud mannetje moest mij fietsen ,had wel met hem te doen. Extra fooi en wat zeep gegeven waarop hij zijn tandloze mond lachte en me bleef bedanken het is erg druk verkeer, ze rijden links en er zijn bijna geen regels .er rijden erg veel scooters.
Een angstige ervaring. Vandaag zijn we met de trein naar maling gegaan.de bus was vannacht al vertrokken met de koffers. Het verkeer is veel te druk. Vandaag zt er eerst een grote spin op het toilet en daarna 2 slangen. Wij stonden er rustig naar te kijkje, totdat onze gids arie het uitgaande dat ze gevaarlijk waren, hij is gewoon bang. Net nog even lekker gezwommen. Het heeft geplaatste dagen elke namiddag geregend,nu is het droog.en dan dadelijk maar weer eten we eten hier 2x per dag warm en zelfs bij ontbijt kun je warm eten krijgen,maar ook brood en koekjes. Dit was het weer. De foto is niet goed gelukt om bij te voegen,maar dan kijken jullie maar in holland onder genot van een rijsrttafel.fouten kan ik niets aan doen ligt aan tablet weet niet goed hoe het werkt. Met ons gaat het prima hebben het reuze naar de zin, een droom word eindelijk werkelijkheid. Hopelijk is in holland ook alles goed. Tot de volgende keer met nieuwe belevenissen.

1. Je-zus:
    10 april 2013
    Bij ons in holland gaat alles gewoon z'n gangetje , regen- koud we hopen in het weekend op 20 gr. daar kijkt iedereen naar uit .Het lijkt wel een wonder 20gr. Ook goed om eens de hele andere zijde van de wereld te zien dan hebben wij behalve het weer nog niet zoveel om te klagen. Ze zullen jullie dan ook wel zien als die rijke mensen, je laten vervoeren en dan ook nog cadeautjes weggeven. Het eten is wel een grootverschilhieris het tochvaak boterhammen maar dan komt waarschijnlijk ook omdat de mensen daar meer tijd nemen voor alles. Koop maar wat warmekleding voor thuis .
    Fijn dat jullie zo genieten.
    Tot de volgende keer.