bali

16 april 2013

We zijn al enkele dagen op bali ,maar hadden slechte verbinding. We zijn eerst naar noord bali geweest.een hotel uit duizend en een nacht,met een buitendouche en een hemelbed .overal lagen bloemen op bed, in de douche en op de tafel. Gedineerd met het kruisen van de zee op de achtergrond,hoe romantisch kan het zijn.
We hebben een mooie tempel bezocht. Een medereiziger tilde zijn vrouw op voor de foto en fluisterde bennie in zijn oor om dit ook te doen dit had ik gehoord waarop ik bennie opstelde voor de foto . Ze kwamen niet bij van het lachen.we zijn verder gereisd naar zuid bali .we zitten daar nu in ons 2e hotel.het eerste hoorde nog bij de rondreis. We zitten nu in een supertrio hotel aan het strand. Met shuttle bus worden we naar groot warenhuis gebracht om te shoppen. Wat we natuurlijk hebben gedaan.vanmiddag samen een traditionele massage gehad, wat smoezelige accommodatie,waar we ook gegeten hebben,maar zowel het eten als de massage is buiten gewoon.
In het eten1e hotel is frans met zijn vrouw geweest vanuit lombok
Ze hadden hiervoor bijna 7 uur gereisd. We hebben samen een2 dagen doorgebracht.mooie dagen maar ook vol emoties, het afscheid viel ons allen zwaar. Wat blijft zijn de herinneringen.de vrouw van frans was pas voor de foto3e keer uit haar dorp.spreekt alleen paleis,dus er weer vertaalt en communicatie met handen en voeten.
Nu nog een paar dagen genieten van de zon, ben flink verbrand in de schaduw.en dan vrijdagavond terug naar huis,waar we zaterdag vroeg aankomen met veel foto en herinneringen. We hebben deze reis veel gezien , voor bennie was er veel jeugd sentiment ,we hebben veel geleerd, over plantages,gebruiken van het land en de cultuur. We hebben geleerd om hurkend te toiletten en daarna de billen te wassen zonder je kleren nat te maken. We hebben lekker gegeten en nieuwe dingen geprobeerd. We hebben veel aardige mensen ontmoet. Veel armoede gezien ,maar ook gelukkige mensen die creatief omgaan met wat ze hebben en dit waarderen.we hebben genoten.
Een droom die we al lang hadden is door deze reis werkelijkheid geworden .tot zaterdag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Je-zus:
    Hallo Zus & co

De ontmoeting zal wel een heel dubbel gevoel geven. Het is wel een Herrinnering waar die je niet meer vergeet. Als je ook na toiletbezoek ook maar je handen hebt leren wassen na al dat gepoets van die billen. Het is maar goed dat je nog een week aclamatiseerd na al die indrukken (militairen doen het ook zo ) .
    Het zal ook wel weer wennen zijn om thuis te zijn want wat is er heerlijker dan 4 weken genieten en verder nergens aan te hoeven denken. Het weer is wel wat beterder aan het worden het is hier inmiddels rond de 18!!! graden.
    Voor zaterdag welkom thuis we kijken er naar uit.

Tot zaterdag,
    Je-zus
  2. Ad:
    16 april 2013
    Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben gehad daar.
    En zoveel mooie dingen hebt gezien en ervaren.
    We zijn zeer benieuwd naar de foto`s en verhalen !
    Overigs was het zeer leuk om zo nu en dan eens een verslag te lezen. Als jullie nog maar kunnen wennen hier ,met het gejaagd leven en luxe die we hier dan hebben ? vergeleken met vele daar.
    En willen jullie het gevoel van het gehurkt poepen nog eens ervaren,dan kun je altijd nog een keer afzakken naar Frankrijk.
    Verder willen we jullie een fijne en goede terugreis wensen ,en snel een keer weer te zien ! Gr Ad en Yvonne