Jakarta

30 maart 2013 - Djakarta, Indonesië

Daar zijn we weer.we zijn we2 dagen in samosir geweest. Dit is een eiland midden in het Toba meer.een medereiziger heeft zijn been gestoten,dus zijn we eerst naar ehbi in ziekenhuis geweest. Een medereiziger aparte ervaring alles gebeurt daar met open deuren vanaf de straat zie je de mensen zo liggen. Nu heb ik de taak elke dag de wond te verbinden. Altijd gemakkelijk een zuster in de groep . Daarna zijn we naar de sipiso piso waterval geweest. De tocht werd vervolgd door de tocht binnen land . Wat je daar ziet is onvoorstelbaar .soms een afdak van golfplaten of een eenvoudig hutje .straten vol kuilen . Maar ook erg mooie natuur ,overal palmen. Toen over het toba meer met de boot naar Ssamosir eiland. Het leek wel fantasy eiland van de tv serie.ons hotel lag direct aan het meer, overal palmen en bloemen.het is hier wel vroeg donker. Het is licht van de7.00 tot 19.00 en dan is het ook pionier. Op het eiland is alleen warm water van 6 tot 8 in de morgen en in de avond. De volgende dag zijn we met de boot om het eiland gevaren. Hebben een bezoek getbracht aan een batak stam. Zij hebben ook gedanst en op het heb ik met hen meegedaan