medan

25 maart 2013 - Medan, Indonesië

na een erg lange vliegtuigreis van 12 uur zijn we vanmorgen geland in kuala lumpur . Van daaruit was het nog een uur vliegen naar Medan..we werden opgewacht door onze gids daar Het eerste wat we roken bij aankomst op luchthaven was de geur van kretek. dit is een indonesische sigaret gemaakt van kruidnagel . Er hingen en stonden overal kruiers om je koffers aan te nemen Buiten was het een drukte van belang ,er reden veel scooters met soms wel 4 personen erop, vader, moeder en de kinderen ertussen in. Wat ook opviel was dat alles zo groen was, overal grote palmen en struiken met mooie bloemen. Naast grote dure gebouwen en huizen, zie je zomaar wat krottenwijken staan, opgebouwd uit wat golfplaten. Langs de weg veel warongs , kraampjes waar vanalles verkocht word. Zo stond er een man met een bbq op stoep rand sate te bakken .
Langs de kant van de weg lagen zwervers te slapen en overal zag je kinderen spelen.
Het is erg warm alsof een warme deken over je heen word gegooid.
Daarna een fikse regenbui,maar die was zo weer over. Bennie wil het liefste met de mensen praten,voelt zich al helemaal thuis.it5v
Vanavond met de hele groep van de11 mensen diner. Leuke groep,waarvan ik de jongste ben.Mzorgen naar bohorok apen kijken . Wordt vervolgd.